KiKa wint Bronzen Effie Award voor effectieve merkcampagne ‘Laat kinderdromen uitkomen’

Amsterdam, 14 november 2024 – Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) is bekroond met een Bronzen Effie Award voor haar allereerste merkcampagne ‘Laat kinderdromen uitkomen’. Deze prestigieuze prijs wordt toegekend aan de meest effectieve marketing- en communicatiecampagnes in Nederland. 

Purple paint brush

De jury prees de campagne om haar positieve en hoopvolle boodschap: de genezingskans van kinderkanker is in de afgelopen jaren gestegen van 72% naar 81%. In een tijd waarin het aantal donateurs van goede doelen landelijk terugloopt, wist KiKa met deze campagne indrukwekkende resultaten te behalen. Sinds de lancering is de merkkracht van KiKa sterk gestegen met als gevolg een forse toename van het aantal donateurs.  

Jakolien van Eijk, algemeen directeur van KiKa, zegt trots:Het winnen van deze Effie Award is een geweldige erkenning. Wat voor ons écht telt, is het effect van onze campagne. Steeds meer nieuwe donateurs sluiten zich bij ons aan om samen de strijd tegen kinderkanker aan te gaan. In Nederland overlijdt nog steeds iedere drie dagen een kind aan de gevolgen van deze verschrikkelijke ziekte. Dat mogen we nooit accepteren. We hebben heel Nederland nodig om de schouders eronder te zetten en versneld richting 100% genezing te gaan. 

Over de merkcampagne 

KiKa is ruim 22 jaar geleden opgericht om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Dankzij de onvoorwaardelijke steun van haar trouwe achterban heeft KiKa sinds de oprichting meer dan 234 onderzoeken gefinancierd. Mede hierdoor is de vijfjaarsoverlevingskans voor kinderen met kanker met 9% gestegen. Dit toont aan dat onderzoek naar kinderkanker daadwerkelijk kinderlevens redt. Daarom wil KiKa met deze merkcampagne de komende jaren nog meer mensen aan zich binden. Om zo versneld richting die 100% genezing te gaan.    

Over de Effie Awards 

De Effie Awards worden wereldwijd beschouwd als de hoogste erkenning voor effectieve marketing en communicatie. Om een Effie te winnen, moet worden aangetoond dat een campagne impact heeft gehad en is gebaseerd op een sterk strategisch inzicht vertaald naar creatieve uitvoering.'' 

Purple paint brush
31 januari 2025

KiKa en het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie verlengen samenwerking

Sinds 2016 ontvangt het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie basisfinanciering vanuit KiKa. Dit gebeurt ook de komende 5 jaar. Recentelijk verlengden KiKa en het Máxima hun samenwerking. 

Lees meer
27 januari 2025

Fanatieke schaatsers halen fantastisch bedrag op voor onderzoek naar kinderkanker

Bijna drie ton voor onderzoek naar kinderkanker dankzij deelnemers van Schaats voor KiKa.

Lees meer
24 december 2024

Feestelijk nieuws: Dr. Marita Partanen ontvangt KiKa beurs

Dr. Marita Partanen krijgt KiKa beurs om onderzoek te doen naar cognitieve problemen bij kinderen met kanker en hun kwaliteit van leven te verbeteren

Lees meer
24 december 2024

Terugblik 2024

2024 was een jaar vol met liefdevolle, aangrijpende verhalen. Verhalen van kinderen en hun families die te maken hebben met kinderkanker én betrokken zijn bij KiKa. Zij laten ons zien hoe belangrijk onderzoek naar kinderkanker is.

Lees meer
Purple paint brush

We willen je graag op de hoogte houden over wat er met jouw donatie gebeurt.

Meld je aanvoor de nieuwsbrief (opent in een nieuw venster)