KiKa wint eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen

Amsterdam, 20 maart 2025 De commercial ‘Moeder’ van Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) wint de felbegeerde publieksprijs Ster Gouden Loeki. De prijs wordt uitgereikt aan de meest geliefde en beste commercial. Voor het eerst in 30 jaar maakte goede doelen kans op deze prijs in een eigen categorie.  

Purple paint brush

Dit jaar voegde Ster voor het eerst de categorie goede doelen toe, naast de welbekende Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki. Vijf goede doelen, waaronder KiKa, maakten kans. Uiteindelijk is het de commercial ‘Moeder’ van KiKa die door het publiek het meest gewaardeerd wordt.  

Jakolien van Eijk, algemeen directeur van KiKa, is trots en blij. “De nominatie was al een geweldige erkenning, maar de prijs dan ook nog winnen is echt fantastisch. Het vergroot de zichtbaarheid van ons doel: Ieder kind kankervrij. En dat is hard nodig, want nog steeds overlijdt in Nederland elke drie dagen een kind aan kanker. Dat mogen we nooit accepteren en daarom blijven we doorgaan. Ik ben heel blij dat Ster met de nieuwe categorie goede doelen ook de komende jaren een podium blijft geven.” 

Heb je de commercial nog niet gezien? Bekijk ‘m hieronder.

Laat kinderdromen uitkomen 

De commercial ‘Moeder’ is een van de vier commercials van KiKa, gemaakt in samenwerking met Joe Public. Met deze campagne laat KiKa zien dat dankzij onderzoek steeds meer kinderen met kanker de dromen over hun toekomst – als moeder, brandweervrouw, voetballer of danser - waar kunnen maken. Maar helaas is dat nog niet voor alle kinderen vanzelfsprekend. Daarom is onderzoek zo hard nodig. 

Over KiKa 

In Nederland krijgen jaarlijks bijna 600 kinderen per jaar kanker. Momenteel geneest 81% van de kinderen de eerste vijf jaar na diagnose. Mede dankzij de onderzoeken die KiKa financiert. Want zo’n 20 jaar geleden lag dit percentage nog rond de 72%. Maar dit betekent ook dat er nog steeds elke drie dagen een kind overlijdt aan de gevolgen van kanker.  

KiKa zet zich in om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Deze onderzoeken dragen bij aan het verbeteren van behandelingen, de kwaliteit van zorg, minder pijn tijdens behandelingen, meer kans op genezing en een hogere kwaliteit van leven voor patiënten, ook na behandeling.  

Purple paint brush
27 februari 2025

Ruim 3 miljoen euro voor kinderkankeronderzoek dankzij KiKa

KiKa investeert ruim 3 miljoen euro in vier veelbelovende onderzoeken naar kinderkanker. Lees hoe deze projecten bijdragen aan betere behandelingen en hogere overlevingskansen.

Lees meer
14 februari 2025

Genezingskans kinderen met kanker stijgt naar 84%

Het IKNL heeft vandaag de nieuwe cijfers bekend gemaakt.

Lees meer
12 februari 2025

Wereld Kinderkankerdag: Aandacht voor de verborgen impact van kinderkanker

Wereld Kinderkankerdag: Aandacht voor de verborgen impact van kinderkanker

Lees meer
6 februari 2025

3 miljoen euro voor onderzoek naar zeldzame tumoren

Geweldig nieuws voor kinderen met kanker! KiKa, KWF Kankerbestrijding en Oncode Institute bundelen de krachten voor onderzoek naar zeldzame tumoren.

Lees meer
Purple paint brush

We willen je graag op de hoogte houden over wat er met jouw donatie gebeurt.

Meld je aanvoor de nieuwsbrief (opent in een nieuw venster)