KiKa klantvriendelijkste goede doel van Nederland
12 mei 2023
Stichting Kinderen Kankervrij heeft voor de tweede keer, in de categorie ‘Goede doel’, de titel ‘Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ gewonnen. Dat werd gisteren bekend gemaakt in de werkspoorkathedraal te Utrecht, door MarketResponse, een bureau dat onderzoek doet naar de klantvriendelijkheid van grote Nederlandse bedrijven en stichtingen. KiKa is ontzettend trots op deze erkenning en bedankt alle actievoerders en donateurs voor het vertrouwen en hun waardering.
KiKa scoort een 8
MarketResponse onderzoekt jaarlijks de klantvriendelijkheid van verschillende bedrijven in Nederland. Hierbij wordt gekeken naar de mate waarin bedrijven voldoen aan de wensen en behoeften van hun klanten, en hoe zij omgaan met klachten en problemen. KiKa scoorde hierbij een dikke 8 en is daarom uitgeroepen tot winnaar in de categorie ‘Goede doel’. Andere genomineerde zijn CliniClowns, Diabetesfonds, Dierenbescherming en Stichting ALS.
Trots en ontzettend vereerd
Wilma Smid, medewerker informatie & services bij KiKa reageert enthousiast en trots op het winnen van de titel: "We zijn ontzettend blij en voelen ons vereerd. Klantvriendelijkheid staat bij KiKa hoog in het vaandel. Onze afdeling is niet alleen het eerste aanspreekpunt voor vragen van donateurs en actievoerders. We bieden ook een luisterend oor voor mensen die (in hun omgeving) te maken hebben met kinderkanker. Elke keer als ik met een actievoerder of donateur praat, voel ik dat we samen iets belangrijks aan het doen zijn. Het geeft me een gevoel van voldoening en trots om te weten dat we samen kinderen met kanker kunnen helpen. Als kleine organisatie vinden we het belangrijk om ons te profileren als een benaderbaar en servicegerichte organisatie, zodat we klantvriendelijk en laagdrempelig zijn voor mensen die net zoveel hart voor KiKa hebben als wij."