Berenactie levert 313 duizend euro op!
8 november 2020
Met 15.000 unieke knuffelberen in het lege stadion werd er aandacht gevraagd voor kinderen in Nederland die kanker hebben.
Unieke KiKa voetbalbeer
Na de gewonnen wedstrijd van sc Heerenveen op zaterdag 24 oktober werden alle 15.000 knuffelberen met voetbalshirt binnen één dag verkocht. Maar de actie ging door. Er stroomden 4.000 extra aanvragen binnen voor de unieke KiKa voetbalbeer en mensen waren zo enthousiast over de actie dat ze extra doneerden aan het goede doel. De laatste beer werd gesigneerd door voormalig voetballers Ruud Gullit, Marco van Basten, Youri Mulder en Mark van Bommel en presentator Jack van Gelder en voor 1.300 euro geveild. Daardoor liep de opbrengst van de actie op tot 313.649 euro.
Ook met de aandacht voor kinderen met kanker kwam het goed: kranten, nieuwssites, radio- en televisiezenders en sociale media tot ver buiten onze landsgrenzen hebben aandacht besteed aan de actie. Het initiatief wordt mogelijk in diverse landen overgenomen. De cheque is vandaag op een even ludieke manier door de managing director van MSD Nederland Ben Lucas en de voetbalbeer overhandigd aan KiKa.
15 duizend knuffelberen
Door de coronamaatregelen mogen er geen supporters op de tribunes en ook bij KiKa kunnen dit jaar geen traditionele evenementen voor het goede doel plaatsvinden. Daardoor mist de stichting een groot deel van de inkomsten die nodig zijn om onderzoek naar kanker te financieren. Daar speelde het drietal op in. Geneesmiddelenbedrijf MSD (al 15 jaar partner van KiKa), sc Heerenveen en KiKa lieten 15 duizend knuffelberen met voetbalshirt plaatsnemen op de tribunes van het Abe Lenstra stadion. De KiKa-beer is het symbool van steun en liefde voor kinderen in moeilijke tijden.