KiKa wint Bronzen Effie Award voor effectieve merkcampagne ‘Laat kinderdromen uitkomen’

Amsterdam, 14 november 2024 – Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) is bekroond met een Bronzen Effie Award voor haar allereerste merkcampagne ‘Laat kinderdromen uitkomen’. Deze prestigieuze prijs wordt toegekend aan de meest effectieve marketing- en communicatiecampagnes in Nederland. 

Purple paint brush

De jury prees de campagne om haar positieve en hoopvolle boodschap: de genezingskans van kinderkanker is in de afgelopen jaren gestegen van 72% naar 81%. In een tijd waarin het aantal donateurs van goede doelen landelijk terugloopt, wist KiKa met deze campagne indrukwekkende resultaten te behalen. Sinds de lancering is de merkkracht van KiKa sterk gestegen met als gevolg een forse toename van het aantal donateurs.  

Jakolien van Eijk, algemeen directeur van KiKa, zegt trots:Het winnen van deze Effie Award is een geweldige erkenning. Wat voor ons écht telt, is het effect van onze campagne. Steeds meer nieuwe donateurs sluiten zich bij ons aan om samen de strijd tegen kinderkanker aan te gaan. In Nederland overlijdt nog steeds iedere drie dagen een kind aan de gevolgen van deze verschrikkelijke ziekte. Dat mogen we nooit accepteren. We hebben heel Nederland nodig om de schouders eronder te zetten en versneld richting 100% genezing te gaan. 

Over de merkcampagne 

KiKa is ruim 22 jaar geleden opgericht om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Dankzij de onvoorwaardelijke steun van haar trouwe achterban heeft KiKa sinds de oprichting meer dan 234 onderzoeken gefinancierd. Mede hierdoor is de vijfjaarsoverlevingskans voor kinderen met kanker met 9% gestegen. Dit toont aan dat onderzoek naar kinderkanker daadwerkelijk kinderlevens redt. Daarom wil KiKa met deze merkcampagne de komende jaren nog meer mensen aan zich binden. Om zo versneld richting die 100% genezing te gaan.    

Over de Effie Awards 

De Effie Awards worden wereldwijd beschouwd als de hoogste erkenning voor effectieve marketing en communicatie. Om een Effie te winnen, moet worden aangetoond dat een campagne impact heeft gehad en is gebaseerd op een sterk strategisch inzicht vertaald naar creatieve uitvoering.'' 

Purple paint brush
30 september 2025

De blubber trotseren voor KiKa in Biddinghuizen

328 sportievelingen trotseerden modder, muren en koud water tijdens Mud Masters in Biddinghuizen en haalden €148.098 op voor KiKa!

Lees meer
9 september 2025

Team IKO-X²O-Badkamers nieuwe partner van KiKa: samen in de strijd tegen kinderkanker

Team IKO-X²O-Badkamers nieuwe partner van KiKa: samen in de strijd tegen kinderkanker.

Lees meer
8 september 2025

Drie nieuwe gezichten in de Wetenschappelijke Raad KiKa

Per 1 juli en 1 oktober verwelkomt KiKa drie nieuwe leden in de Wetenschappelijke Raad (WR KiKa): Dr. Mirjam Crul, Prof. dr. Joop Jansen en Prof. dr. Winette van der Graaf.

Lees meer
1 september 2025

Dromen van survivors

De maand van kinderkanker staat bij KiKa in het teken van dromen van survivors.

Lees meer
Purple paint brush

We willen je graag op de hoogte houden over wat er met jouw donatie gebeurt.

Meld je aanvoor de nieuwsbrief (opent in een nieuw venster)