KiKa wint Bronzen Effie Award voor effectieve merkcampagne ‘Laat kinderdromen uitkomen’

Amsterdam, 14 november 2024 – Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) is bekroond met een Bronzen Effie Award voor haar allereerste merkcampagne ‘Laat kinderdromen uitkomen’. Deze prestigieuze prijs wordt toegekend aan de meest effectieve marketing- en communicatiecampagnes in Nederland. 

Purple paint brush

De jury prees de campagne om haar positieve en hoopvolle boodschap: de genezingskans van kinderkanker is in de afgelopen jaren gestegen van 72% naar 81%. In een tijd waarin het aantal donateurs van goede doelen landelijk terugloopt, wist KiKa met deze campagne indrukwekkende resultaten te behalen. Sinds de lancering is de merkkracht van KiKa sterk gestegen met als gevolg een forse toename van het aantal donateurs.  

Jakolien van Eijk, algemeen directeur van KiKa, zegt trots:Het winnen van deze Effie Award is een geweldige erkenning. Wat voor ons écht telt, is het effect van onze campagne. Steeds meer nieuwe donateurs sluiten zich bij ons aan om samen de strijd tegen kinderkanker aan te gaan. In Nederland overlijdt nog steeds iedere drie dagen een kind aan de gevolgen van deze verschrikkelijke ziekte. Dat mogen we nooit accepteren. We hebben heel Nederland nodig om de schouders eronder te zetten en versneld richting 100% genezing te gaan. 

Over de merkcampagne 

KiKa is ruim 22 jaar geleden opgericht om zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Dankzij de onvoorwaardelijke steun van haar trouwe achterban heeft KiKa sinds de oprichting meer dan 234 onderzoeken gefinancierd. Mede hierdoor is de vijfjaarsoverlevingskans voor kinderen met kanker met 9% gestegen. Dit toont aan dat onderzoek naar kinderkanker daadwerkelijk kinderlevens redt. Daarom wil KiKa met deze merkcampagne de komende jaren nog meer mensen aan zich binden. Om zo versneld richting die 100% genezing te gaan.    

Over de Effie Awards 

De Effie Awards worden wereldwijd beschouwd als de hoogste erkenning voor effectieve marketing en communicatie. Om een Effie te winnen, moet worden aangetoond dat een campagne impact heeft gehad en is gebaseerd op een sterk strategisch inzicht vertaald naar creatieve uitvoering.'' 

Purple paint brush
21 juli 2025

Fanatieke wandelaars halen recordbedrag voor KiKa op

Vier dagen lang, iedere dag 50, 40 of 30 kilometer wandelen. Ga er maar aanstaan. De Nijmeegse 4Daagse is ieder jaar weer een mooie uitdaging voor velen.

Lees meer
15 juli 2025

Miljoenensteun nodig voor veelbelovend internationaal kinderkankeronderzoek

Acht veelbelovende onderzoeken naar kinderkanker staan klaar om te starten. Help jij mee om dit mogelijk te maken?

Lees meer
21 juni 2025

Maria Fiselier nieuwe ambassadeur van KiKa 

Maria Fiselier is de nieuwe ambassadeur van KiKa. Lees meer over haar motivatie.

Lees meer
20 juni 2025

Dit najaar opnieuw een Beste Zangers KiKa special op tv

Na het succes van drie jaar geleden komt er dit najaar opnieuw een speciale aflevering van Beste Zangers voor KiKa op tv.

Lees meer
Purple paint brush

We willen je graag op de hoogte houden over wat er met jouw donatie gebeurt.

Meld je aanvoor de nieuwsbrief (opent in een nieuw venster)